Uue aasta alguses on veel paslik aeg teha eelmise aasta kokkuvõtteid. Seda ka turisminduses. 

Arendustegevused

• Järvamaa ühines turismiinfopunktide rajamise projektiga. Kesk-Eesti DMO koolitas turismiobjektide juurde hakkajaid turismiinfopunkte. Järvamaalt liitus kaks ettevõtet – E-piim spordihall ja Kilplaste küla. 

• Kesk-Eesti turismiettevõtjad Viljandi, Põltsamaa ja Mulgimaa piirkonnast tutvusid 7. mail naabrite teenusega Soomaa piirkonnas. 

• Mais algas kandideerimine Kesk-Eesti ülesesse turismiteenuse arendamise programmi. Kandideeris neli Järvamaa ettevõtet, sügisel alustas üks ettevõte, kes kahjuks ei lõpetanud.   

• Kesk-Eesti DMO korraldas kolm koolitust piirkonna turismiasjalistele:

  • Kairi Killingu videoreklaamide valmistamise koolitus Põltsamaa lossis jaanuaris 
  • Birgit Itse loovkirjutamise koolitus „Kuidas jutustada ettevõtte lugu” aprillis
  • Maria Tytina mobiilirakenduse Capcut kasutamise koolitus novembris

• Puhkaeestis.ee keskkonda uute turismiobjektide lisamine, andmete korrastamine, turismiettevõtjatega suhtlemine ja toetamine diginähtavuses on igapäevatöö

• Piirkonna giidide koolitus ja atesteerimine Kesk-Eesti DMO piirkonnas

• Ligipääsuke OÜ ligipääsetavuse veebiseminar „Ligipääsetavuse eri tahkude mõistmine turismis” detsembris

Turundustegevused

• Jaanuaris osales Kesk-Eesti DMO Soomes Helsingis turismimessil MATKA ja lõpptarbijatele tehti Toosikannu puhkekeskuse turundaja abiga 15 minutiline sihtkoha esitlus

• Veebruaris osalesid Järvamaa turismiettevõtjad Tallinnas turismimessil Tourest 2024 kogu Kesk-Eesti DMO ühispinnal

• Mais lõime võimalusi kahele Soome reisikorraldajate grupile tulla vaatama Kesk-Eesti turismiobjekte, lisaks käisid kaks Soome gruppi lillelaadal

• Visit Järva kodulehel värskendatakse slaideril kuvatav värske sisuartikkel vastavalt aastaajale 

• Kogu Kesk-Eestit katvaid sisuartikleid valmis kaks – märtsi lõpus sisuartikkel „Abiks klassiõpetajatele klassiekskursioonideks Kesk-Eestisse” ja mais „Kesk-Eestis on väikelinnu, mida näeb vaid hoogu maha võttes” 

• Kesk-Eesti turismi uudiskirjad lõpptarbijale ilmusid kord kvartalis – veebruar, juuni, november

• Visit Järva hoiab värskena turismi kodulehte ning sotsiaalmeedia kanaleid Facebookis, Instagramis ning haldab turismiasjaliste kinnist gruppi.

Kestlikkusega seotud tegevused

• Augustis esitati uus edulugu roheliste sihtkohtade võrgustiku korraldatud lugude võistlusele ning septembris selgus, et Järvamaalt lähetatud edulugu oli taas maailmas TOP 100 hulgas 

• 22. oktoobril toimus kestlikkuse õppereis ettevõtjatele Tartusse

• 4. aprill õppepäev Viljandis rohekokkuleppe sõlminud ettevõtjatele

• Kestlikkuse spetsialisti osalemine Türi valla rohevisiooni töös

Organisatsiooni areng

• Kesk-Eesti DMO ehk Kesk-Eesti turismiarendus organisatsioon. Järvamaalt töötab organisatsioonis kaks spetsialisti. Kokku on organisatsioonis 6 töötajat.

• Kesk-Eesti turismiorganisatsiooni liikmed olid kaaskorraldajad turismikonverentsil Viljandis 26. septembril. Koostati konverentsist osavõtjatele neli originaalset marsruuti mööda sihtkohta. 

• Mais korraldati uuring Kesk-Eesti turismipiirkonna ettevõtjate seas, milles uuriti rahulolu ja koolitusvajadusi.

• DMO nõukoja koosolekud toimusid 16.02 ja 26.03 

Ainult Järvamaa tegevused

• Järvamaa turismi nõukoda kutsuti kokku kaks korda: 30. jaanuaril arutleti turismimessi ja turunduse teemadel, turismiuuringute tulemusi ja kipitavaid probleeme Järvamaa turisminduses 5. septembril 

• SA Järvamaa meeskonnale toimus kaks tootetutvustusreisi uute turismiobjektide juurde Järva maakonnas (3.06 ja 9.09)

• Kevadine Järvamaa turismipäev ettevõtjatele toimus 2. aprillil Paides Keskväljak 15 majas. Seati sihte tulevaseks hooajaks ja vahetati mõtteid. Toimus võrgustumine. 

• Jätkasime portreelugudega Järvamaa tublidest ettevõtjatest “Imetledes Järvamaad”, valmis lugu Kallaste talust.

• Pidevalt täiendatakse SA Järvamaa kodulehel turismiuudiste voogu, mida kuvatakse ka Järvamaa turismi kodulehel uudistena

•  Sotsiaalmeedia kampaania „Armastus tööpostil” viidi läbi Visit Järva Facebooki lehel  ja Instagramis 12. – 18.02. Kampaania leidis äramärkimist turundustegude konkursil. 

• Läbi aasta täiendati meediapanka värskete fotolavastustega. Kokku on Visit Järva Flickr kanalis üle 1300 vabalt kasutatava profifoto.

• Järva Arengu Partnerite projektis 5* Natura toimus väliskülaliste vastuvõtt ja ühismatk 5.mail

• 21. septembril toimus Järva-Jaanis Eesti Karavanide kokkutulek, kus Visit Järva jagas infot lähedalasuvate vaatamisväärsuste kohta.

• Septembris toimunud üleriigilise Eesti toidu kuu Järvamaa ürituste maandumisleht www.visitjarva.ee 

• Tutvustati Järvamaa turismivõimalusi Tartu Arvamusfestivalil

Numbrid

• Koolitustel, õppepäevadel, tutvumisreisidel ja seminaridel on osalenud 38 turismiettevõtet Järvamaalt

• Diginähtavuse suurendamiseks on nõu antud 40 ettevõttele

• Visit Järva Facebooki lehel on jälgijaid 1800, Insagramis 881

• 2024. aastal oli kodulehel www.visitjarva.ee 24 800 uut külastust

• Rahastaja rahulolu DMO tööga on 4,5 punkti 5st

Koostas

Piret Sihver

Järvamaa sihtkoha juht