Arendustegevused
- Järvamaa jätkas turismiinfopunktide projektiga. Järva maakonnas on suvised infopunktid Kilplaste teemapargis, Järva-Jaani vanatehnika muuseumis, aastringsed Wittensteini tegevusmuuseumis ja Türil muuseumide majas. Kesk-Eestis alustasid hooaega turismiinfopunktid.
- Kesk-Eesti turismiettevõtjad Viljandi, Põltsamaa ja Mulgimaa piirkonnast tutvusid 14. mail Mulgimaa piirkonna turismiettevõtetega. Osavõtjaid kokku 27, Järvamaalt 10.
- Kesk-Eesti üleses turismiteenuse arendamise programmis “Teenusedisainist müüdava tooteni“ osales kolm Järvamaa ettevõtet – Källomäe talu, Piiumetsa puhkekeskus ja Kirna mõis.
- Kesk-Eesti DMO korraldatud koolitused piirkonna turismiasjalistele:
- AI koolitus turundusassistendi loomiseks turismiettevõtjatele Põltsamaa lossis 28.aprillil. Koolitaja Kristiina Tuisk. Osavõtjaid kokku 22, Järvamaalt Kilplaste küla.
- Turismiettevõtete teenindajatele mõeldud koolitus keerukate olukordade meistriklass “Kuidas kerge meelega teenindada!” 19.mail Viljandis. Koolitaja Kati Tikenberg / Aeternum OÜ. Osavõtjaid 26, Järvamaalt 4.
- Kesk-Eesti turismisektori häkaton, kus turismiettevõtjad, sündmuste korraldajad ja loomeinimesed mõtlesid koos, millised uued teenused või sündmused võiksid meie piirkonda sündida. Koolitajad Kairi Loomet ja Kadi Raudsepp/ Loome Disain OÜ. Osalejaid kokku 29, Järvamaalt 5 osalejat.
- Andmete kasutamine turunduses andis teavet, mida dataga peale hakata ja kuidas seda hankida erinevaid tööriistu kasutades. Koolitaja Maido Mesipuu /OÜ Milos. Osalejaid kokku 11, Järvamaalt 5.
- Canva targad kujundusvõtted, kuidas õppida kujundama turundusmaterjale kergema vaevaga. Koolitaja Kätrin Hanchmitd. Osalejaid 10, Järvamaalt 2.
- Kesk-Eesti giidide kogemuspäev Põltsamaal 29.novembril. Osalejaid 21, Järvamaalt 8 giidi.
- Kestliku turismi õppereis Saaremaale 6.-7. novembril, koos Saaremaa kestliku turismikonverentsi külastusega. Osalejaid õppereisil kogu piirkonnast 30, Järvamaalt 12.
- Puhkaeestis.ee keskkonda uute turismiobjektide lisamine, andmete korrastamine, turismiettevõtjatega suhtlemine ja toetamine diginähtavuses on igapäevatöö. 14.aprillil alustas Kesk-Eestis tööd uus digitaalse turismiinfo spetsialist Johanna Joandi.
Turundustegevused
- Lisandus maandumisleht professionaalidele Visit Järva inglise keelsele lehele, kust välismaine reisikorraldaja saab lisainfot ja pildimaterjali Kesk-Eesti kohta.
- Enne Riias algavat turismimessi (5.02) korraldas Kesk-Eesti DMO Eesti saatkonnas Kesk-Eesti turismiasjaliste vastuvõtu Läti reisikorraldajatele. Läti reisikorraldajaid oli osalemas 25, Järvamaalt oli vastuvõtja rollis kolm ettevõtet Käru muuseum, Eesti piimandusmuuseum ja Toosikannu Looduspark.
- Veebruaris osales Kesk-Eesti turismipiirkond Läti turismimessil Balttour, osales 12 ettevõtet Kesk-Eestist.
- Veebruaris osalesid Järvamaa turismiettevõtjad Tallinnas turismimessil Tourest 2025. Väljapanekut hoidsid üleval Paide ettevõtted ning Toosikannu looduspark, Eesti Piimandusmuuseum ja Eesti jalgrattamuuseum.
- Kesk-Eesti turismiorganisatsioon sai laevafirmalt Eckerö Line kutse tulla koos piirkonna ettevõtjatega osalema turunduspäevale „Feel Good“ liinilaevale M/s Finlandia. Turundusüritus sai teoks 10.märtsil. Järvamaalt osalesid Eesti piimandusmuuseum, Vana-Veski puhkekeskus, Toosikannu Looduspark, Raija Merilä kodugalerii ja Kilplaste küla.
- Mais näidati Soome reisikorraldajatele Kesk-Eesti turismiobjekte ja lillelaata. Osales 35 Soome reisikogujat.
- 26.septembril toimus Toosikannu Looduspargi konverentsikeskuses Kesk-Eesti II turismikonverents „Mis värvi on turism?“ Pääsme lunastanuid oli üle Eesti 108.
- Kogu Kesk-Eestit katvaid sisuartikleid valmis kaks – sisuartikkel Radadeta rännakud ja Central hits – pleilisti vääriline perepuhkus
- Igakuiselt saadetakse Kesk-Eesti turismi uudiskirja Eesti ja Läti lõpptarbijale
- Visit Järva hoiab värskena turismi kodulehte ning sotsiaalmeedia kanaleid Facebookis, Instagramis ning haldab turismiasjaliste kinnist gruppi.
Kestlikkusega seotud tegevused
- Juulis esitati uus edulugu roheliste sihtkohtade võrgustiku korraldatud lugude võistlusele ning septembris selgus, et Järvamaalt lähetatud edulugu oli taas maailmas TOP 100 hulgas. Seekordne lugu rääkis Arvamusfestivali eduloo.
- Kestlikkuse õppereis ettevõtjatele Saaremaale 5.-6.novembril. Osalejaid 30, Järvamaalt 12.
Organisatsiooni areng
- Kesk-Eesti DMO ehk Kesk-Eesti turismipiirkonna arendusorganisatsioon.Kokku on organisatsioonis 6 töötajat. Järvamaalt töötab organisatsioonis kaks spetsialisti.
- Märtsis korraldas DMO uuringu Kesk-Eesti turismipiirkonna ettevõtjate seas, milles uuriti rahulolu ja koolitusvajadusi. Tagasiside põhjal valmis 2025 aasta koolituskava.
- DMO nõukogu, kuhu kuuluvad kõigi partnerite esindajad, pidas kolm koosolekut
Ainult Järvamaaga seotud tegevused
- Oktoobris alustati personaalse nõustamise kahetunniste digitundidega turismiettevõtjatele, mille käigus analüüsitakse ja parandatakse ettevõtte kõiki digikanaleid. Personaalse nõustamise on saanud 10 ettevõtet.
- Järvamaa turismi nõukoda kutsuti kokku kaks korda: 20. jaanuaris arutleti turismimessi ja turunduse teemadel. 17.septembril kogunes Järvamaa turismi nõukoda ja SA Järvamaa nõukogu arutles probleeme turisminduses.
- Visit Järva tiim viis läbi kaks tootetutvustusreisi Järva maakonnas uute turismiobjektide juurde (2.06 ja 8.09). Külastati 13 uut Järvamaa turismiga tegelevat ettevõtet või objekti.
- Kevadine ettevõtjatele Järvamaa turismipäev toimus 31.märtsil Paides. Seati sihte tulevaseks hooajaks ja vahetati mõtteid.
- Jätkasime portreelugudega Järvamaa tublidest ettevõtjatest “Imetledes Järvamaad”, valmis 9 uut lugu. Sisuturundusartiklid said Eesti piimandusmuuseum, Källomäe talu, Kaljusalu talu, Türi elamuspark, Kaljusaare puhkemaja, Metsajõe puhkemaja, Tenno matkad, Orina mõis ja Kümblustalu Hellad Kolumatsid. Kõigi 9 objekti kohta valmisid fotograaf Silver Kösteri abiga galeriid Flikr keskkonnas.
- Visitjarva kodulehel värskendatakse slaideril kuvatav sisuartikkel vastavalt aastaajale.
- Sündmuste loendid „Jaanituled Järvamaal“ ja „Mida teha jõulude ajal Järvamaal?“
- Oktoobris alustati “Järvamaa turismikaart 2026 – 2027 ettevalmistusi. Kaardil soovis osaleda Järvamaa 58 objekti, nii majutusi, toitlustuskohti, muuseume kui ka aktiivse puhkuse pakkujaid. Kaart ilmub trükist jaanuaris 2026 eesti ja inglise keelsena.
- Pidevalt täiendatakse SA Järvamaa kodulehel turismiuudiste voogu, mis kuvatakse välja ka Järvamaa turismi kodulehel www.visitjarva.ee uudistena
- Koostöös Lõuna-Järvamaa koostöökogu ettevõtjatega toimus 1.-30.05 sotsiaalmeedia kevadkampaania Visit Järva FB lehel ja Instagramis. Planeeritud kampaania eesmärgid said saavutatud, maksimaalne katvus sihtrühmas, keskmine reklaami sagedus 3.5 korda unikaalsele inimesele. Digimeedia tulemuseks 2 mlj kuvamiskorda (+20% rohkem kui algselt planeeritud), klikke 8536 (planeeritud 3800) +54%
- Läbi aasta täiendati meediapanka värskete fotolavastustega. Kokku on Visit Järva Flikr kanalis üle 1700 vabalt kasutatava profifoto.
- Koostati kaks rahataotlusprojekti LEADER tegevusgruppidele turundustegevuste elluviimiseks 2026 – 2027.
Numbrid
- Koolitustel, õppepäevadel, tutvumisreisidel, konverentsidel ja seminaridel on osalenud 39 turismiettevõtet Järvamaalt.
- Diginähtavuse suurendamiseks on nõu antud ettevõttele 10 ettevõttele
- Visit Järva Facebook jälgijaid 1,9 tuhat, Insagramis 928
- 2025 kodulehel www.visitjarva.ee külastused 23 099, uusi külastusi 22 720. Aktiivseimad kuud aprill ja juuni.
Visit Estonia turismiveebi statistika (statistikat edastab EIS – Visitestonia)
Järva maakonna vaatamiste arv 102251, unikaalsete kasutajate arv 46233

Koostajad:
Piret Sihver Järvamaa sihtkoha juht
Johanna Joandi diginähtavuse spetsialist